Blog

Étkezés egyszer és mindenkorra.


Jajj megint diéta, jajj nem sikerült. Én nem tudok lefogyni, ez nem egészséges.
… és a többi és a többi… Jajj de tele van már ezzel a tököm. Na egyszer és mindenkorra nézzük át újra az egészet.

Az ember alapvetően növény evő. Miért? Mert a mamutot nem volt egyszerű rágcsálni Tehát volt az ősember. Azt mondta, hogy neki kell az energia a létezéshez (az élettan egy nagyon makacs tantárgy ám) Hogyan maradhat életben? Hát csak kéne enni valamit. Na van zöldség próbáljuk meg. és látta hogy ez fasza. Fasza, fasza, De baromi sok kell belőle, hogy az energiát tudjuk pótolni.. Na nem folytatom a hülyeséget valahogy így kezdődött.
Na és innen eljutottunk egy olyan fogyasztói társadalomig ami élvezedből, hedonizmusból evett. Pl.: Az ókori rómaiak meg mi iszonyat modern emberek.

A Diéta tudatosság és kitartás nélkül nem működik.

Szóval el is jutottunk Julishoz, aki a korszellemet követve egy influenzás szexszimbólum akar lenni. Mit tesz? Rosszabb esetben a barátnőire hallgat. Ezt meg azt a diétát válasszad mert az a jó. Jobb esetben szakembert keres fel aki ír neki egy étrendet amit úgysem tud betartani mert életében először lát ilyet és fingja sincs hogy mit kezdjen magával. Oké de mit kéne tennie? Tanulni! És akarni megérteni a a tested és ezt a tudományt. Mert bizony ez egy tudomány szóval nálunk sokkal okosabb emberek lefektették az összefüggéseken alapuló alapvetéseket. Ilyenekre gondolok, hogy alap anyagcsere, testtömeg index és a többi.

Jáááj ezeket mind tudni kell sikít fel Julis? Nem csak megérteni. Szóval két olyan nagyon fontos dolog van amit alapvetően meg kell értened. Ha úgy érzed, hogy neked diétázni kell akkor valószínűleg kell is. Szóval csináljad. Ez azt jelenti, hogy egy speciálisan rád szabott étrendet kell addig követned amig el nem éred a célodat. Itt jegyezném meg, hogy  ennek a tudománynak a szakembere a dietetikus és az orvos. Szóval az orvosi javaslat ilyen esetekben kevésbé lehet releváns mint egy dietetikusé vagy egy rutinos testépítő edzőé.

De miért testépítő? én nem akarok úgy kinézni mint egy testépítő. Na ez a mondat minden laikustól elhangzik. A válasz egyszerű A mai szépség ideál esztétikus izomzat kevés testzsír arány a testépítés fitnesz sportolók életmódjához áll a legközelebb. De ott egy verseny szintről beszélünk. Ami egy skála teteje. Ahhoz viszont, hogy te elindulj egy ilyen úton, talán azok tudnak a legjobban segíteni akik a skála csúcsán vannak. így A dietetikus vagy a testépítő edző.

Mennyire egészséges ez?

Hajajj ez azért nehéz téma, mert valljuk meg őszintén. Az emberi lét minden csak nem egészséges! Az emberek nagy többsége szarik is ebbe bele. És mivel alapvetően az átlag ember az háziorvosoktól várja az egészség kulcsát. Az ő képzésük viszont véletlen sem felel meg ennek. Így nem is gondolom, hogy ebben a részben lesz változás egy jó darabig.
A biológusok pedig azt mondják, hogy az ember szervezete hozzászokott a koplalásokhoz, böjtökhöz és az éhezéshez. tehát alapvetően a kalóriamegvonás nem probléma.

De mit tegyünk? Avagy egy kis gyakorlat

Szóval már tudjuk, hogy az ember alapvetően növény evő az optimálisabb körülmények érdekében átszokott a húsra. valamint azt is, hogy a bölyt és a kalória megvonás valódi szakember és vagy szaktudás bírtokában nem egészségkárosító. És ez a legfontosabb mert, hogy a fogyáshoz szükséges kulcs az, hogy több kalóriát égetünk el mint amennyit beviszunk.
így a szervezet a zsír raktárokhoz nyúl. Nézzük az alapvetéseket amit ha megértünk akkor a siker már csak kitartás kérdése.

  • 32-34 kalóriánál többet nem szükséges bevinni testsúlykilogrammonként
  • kutatásoka azt mutatták ki, hogy rendszeresen amatőr szinten sportoló egyének számára az izomtömeg sikeres megőrzéséhez naponta minimum 0,7 gramm de inkább 1 gramm fehérjére van szükség testsúlykilogrammonként.
  • napi kalóriabevitel legalább fele szénhidrát kell hogy legyen

Legyen a példánk a hetven kilós Julcsi.

A napi kalória szükséglete kb 2300 kalória ennek a fele kb 1150 kalória szénhidrát kell hogy legyen. a másik fele pedig fehérje.

ennyi az egész .

A cikk célja nem az volt, hogy tippeket adjak. Tippekért étrendért, fordulhatunk szakemberhez. Akár hozzám is. A cikk célja a gondolatébresztés volt. Hogy érdemes megtanulnunk az egészséges életmód alapjait.

Amihez feltétlen ajánlom. Sporttáplálkozás a maximális teljesítményhez című könyvet.
Nagyon olvasmányos mégsem hosszú és minden információt megtaláltok benne. De ilyen még GYORS ÉS HATÉKONY DIÉTA MINDENKINEK VS FITNESS VERSENYZŐK DIÉTÁJA című könyv. És a klasszikus A sárga kapszula is.

Forrás:
Body.builder.hu
Sporttáplálkozás a maximális teljesítményhez

Hozzászólások