Blog

Csalónap


Híjj gyerekek. Na az van, hogy ez egy ilyen beígért cikk lett ami elsősorban laikusoknak szól. Próbálok benne tévhiteket eloszlatni de az is lehet, hogy csak ki kell írnom magamból a hülyeséget mert megígértem valakinek.

Egyre több ember próbál ki mindenféle diétát, ami jó. Egyre több ember játssza az élsportolót ami rossz. A lényeg, hogy van 1000 féle diéta, ennek nagyrésze egyáltalán nem használ és van egy minimális része ami teljesen jól működik. De hogyan is működik egy diéta? A képlet egyszerű több kalóriát égetsz el mint amennyit beviszel pont. Igen ám de a tudomány egy kicsit mást mond. Alap tézisek vannak például: Ha valamit megeszel az hatással vannak a hormon rendszeredre. És rögtön meg is világosodtunk, olyan dolgokkal kapcsolatban mint a gyerekkori diabétesz vagy endokrin rendszer alul működés ugye?
A Nagy ló… Dehogy is

Na szóval értsd meg !! Ha valamit megeszel az hatással van a hormonjaidra pl.: Pajzsmirigy hormon vagy teszem azt a vércukor szintre. Ezért nem zabálunk, hosszasan éveken át egyformán szemetet. Főhősünket ezúttal nevezzük Pu-nak úgy döntött, hogy lediétázik Pu ezért mindent megtett. Meg is ismerkedett az ország egyik legjobb szakemberével A szakember rögtön elmondta neki, hogy hogyan kellene elkezdeni az ő diétáját, hogy az a lehető leghatékonyabb legyen. És azt is elmondta neki mi az a csalónap. A Csalónap egy TESTÉPÍTŐ VERSENYZŐK és MÁS SPORTOLÓK által használt technika. Aminek a lényege a szervezet katabolikus válaszreakciójának kihasználása a vércukor ingadozáson keresztül. Az elmélet lényege képeken:

Ez a tökéletesen photoshopolt grafikon mutatja nekünk a lényeget

Szóval a piros csík és a kék csík találkozni fog de a közöttük eltelt idő alatt fogyunk. Majd ezt ismételjük nap mint nap. A sejtjeinkben mert ugye azok mindenkinek vannak. tároljuk ezeket az energiákat (rövid távon) ettől tudunk működni ez a glikogén a minden sejtben benne van ez a rövid távon tárolt energia ezek igazából szénhidrátok amit a szervezet nem alakít zsirrá ( mert a zsír ugye hosszú távon tárol energiát) ahhoz viszont, hogy ha hosszútávó energiatartalékainkból felhasználjunk ki kell hogy zsigereljük a rövidtávút.

És miután a mester ezt a sok okosságot mind elmondta Pu-nak.
Pu megpróbálkozott a diétával. De mivel a konditerembe hallotta, hogy az igazi sportolók mind csalónapot tartanak így hát úgy gondolta, hogy már ő is igazi sportoló és neki is kell egy ilyen csalónap. Ezért annak rendje és módja szerint. Össze is zabált mindenféle hülyeséget ami jót tett a kis lelkének. Majd zaklatta a mestert.
– Jajj jajjj nem fogyok egy dekát se
-jajj jajj ez mikor fog innen lejönni?

A mesternek már ki volt a fasza az egésszel ezért leírta ide a csaló nap szabályait:

  • A Csalónap nem moslék zabáló nap! Egyél tisztán! Ha nem ennél tisztán akkor egyél ésszel.
  • A Csalónap maximum egy étkezés lehet és ne tartson egy óránál tovább akkor se ha nagyon lassan eszel.
  • Hacsak nem vagy IFBB PRO a szervezeted végesszámú szénhidrát megemésztésére képes ezért az adagod ne legyen több a napi szénhidrát beviteled négyszeresénél.

Ekkor Pu betartotta amit a mester mondott neki és lezárták ezt a témát egyszer és mindenkorra. PONT

Egy átlag embernél átlag diétában teljesen felesleges visszatölteni a glikogént. olyan szénhidrát mennyiség alkalmazása a célszerű amivel a katabolikus állapot folyamatosan ciklusok nélkül egyenletesen fenntartható! Az emberek hedonizmusból esznek. Ezt a hozzáállást el kell felejtenünk mert rámehet az egészségünk. Ennyi az egész.

Hozzászólások