Híjj gyerekek. Na az van, hogy ez egy ilyen beígért cikk lett ami elsősorban laikusoknak szól. Próbálok benne tévhiteket eloszlatni de az is lehet, hogy csak ki kell írnom magamból a hülyeséget mert megígértem valakinek.

Egyre több ember próbál ki mindenféle diétát, ami jó. Egyre több ember játssza az élsportolót ami rossz. A lényeg, hogy van 1000 féle diéta, ennek nagyrésze egyáltalán nem használ és van egy minimális része ami teljesen jól működik. De hogyan is működik egy diéta? A képlet egyszerű több kalóriát égetsz el mint amennyit beviszel pont. Igen ám de a tudomány egy kicsit mást mond. Alap tézisek vannak például: Ha valamit megeszel az hatással vannak a hormon rendszeredre. És rögtön meg is világosodtunk, olyan dolgokkal kapcsolatban mint a gyerekkori diabétesz vagy endokrin rendszer alul működés ugye?
A Nagy ló… Dehogy is

Na szóval értsd meg !! Ha valamit megeszel az hatással van a hormonjaidra pl.: Pajzsmirigy hormon vagy teszem azt a vércukor szintre. Ezért nem zabálunk, hosszasan éveken át egyformán szemetet. Főhősünket ezúttal nevezzük Pu-nak úgy döntött, hogy lediétázik Pu ezért mindent megtett. Meg is ismerkedett az ország egyik legjobb szakemberével A szakember rögtön elmondta neki, hogy hogyan kellene elkezdeni az ő diétáját, hogy az a lehető leghatékonyabb legyen. És azt is elmondta neki mi az a csalónap. A Csalónap egy TESTÉPÍTŐ VERSENYZŐK és MÁS SPORTOLÓK által használt technika. Aminek a lényege a szervezet katabolikus válaszreakciójának kihasználása a vércukor ingadozáson keresztül. Az elmélet lényege képeken:

Ez a tökéletesen photoshopolt grafikon mutatja nekünk a lényeget

Szóval a piros csík és a kék csík találkozni fog de a közöttük eltelt idő alatt fogyunk. Majd ezt ismételjük nap mint nap. A sejtjeinkben mert ugye azok mindenkinek vannak. tároljuk ezeket az energiákat (rövid távon) ettől tudunk működni ez a glikogén a minden sejtben benne van ez a rövid távon tárolt energia ezek igazából szénhidrátok amit a szervezet nem alakít zsirrá ( mert a zsír ugye hosszú távon tárol energiát) ahhoz viszont, hogy ha hosszútávó energiatartalékainkból felhasználjunk ki kell hogy zsigereljük a rövidtávút.

És miután a mester ezt a sok okosságot mind elmondta Pu-nak.
Pu megpróbálkozott a diétával. De mivel a konditerembe hallotta, hogy az igazi sportolók mind csalónapot tartanak így hát úgy gondolta, hogy már ő is igazi sportoló és neki is kell egy ilyen csalónap. Ezért annak rendje és módja szerint. Össze is zabált mindenféle hülyeséget ami jót tett a kis lelkének. Majd zaklatta a mestert.
– Jajj jajjj nem fogyok egy dekát se
-jajj jajj ez mikor fog innen lejönni?

A mesternek már ki volt a fasza az egésszel ezért leírta ide a csaló nap szabályait:

Ekkor Pu betartotta amit a mester mondott neki és lezárták ezt a témát egyszer és mindenkorra. PONT

Egy átlag embernél átlag diétában teljesen felesleges visszatölteni a glikogént. olyan szénhidrát mennyiség alkalmazása a célszerű amivel a katabolikus állapot folyamatosan ciklusok nélkül egyenletesen fenntartható! Az emberek hedonizmusból esznek. Ezt a hozzáállást el kell felejtenünk mert rámehet az egészségünk. Ennyi az egész.